Carnestoltes

El Col·legi Abecé va celebrar la festa de Carnestoltes. Aquesta vegada es va traslladar a la Xina aprofitant la data de l’any nou xinés, l’any del porquet 2019. La finalitat d’aquesta festa era introduir l’alumnat en una de les cultures més antigues del món i treballar alguns aspectes com poden ser la música, la mitologia, la gastronomia i l’art.

Pel matí vam tindre la visita de Jia-Li i Akame, dos xineses vingudes de Shangai, aquestes van contar a l’alumnat d’Infantil i 1r i 2n de Primària la llegenda del monstre de Nian. A més vam tindre la col·laboració de tres natives que van escriure el nom de tots els xiquets i xiquetes en xinés. Una d’elles va ser Yessica, la mare de Yixin, Sandra i Sofia alumnes del col·le. L’alumnat va quedar encantat per la visita i al·lucinat en veure el seu nom en xinés.

De vesprada vam fer la cercavila al voltant del col·legi començant amb els porquets, els protagonistes de la festa. Seguidament anaven els ossos panda amb els colors del Yin i el Yang, l’equilibri entre energies. Després donàrem pas als xinesos nobles que portaven el color groc relacionat amb el sol i l’or, i els xinesos feliços amb el color roig que simbolitza la bona sort. Vam continuar amb els dracs, criatures mítiques en aquesta cultura i els shaolins, mestres del kung fu. D’una manera continuada van passar xinesos/es amb una manualitat tradicional com és el Mikado, xinesos/es menjant l’arròs tres delícies que tant ens agrada, xinesos/es amb ventalls fets a mà per a no mostrar el seu rostre, i finalment xinesos/es amb barrets de seda fina i papallones de mil colors.

Van fer unes xicotetes actuacions al pati blau presentats de la mà de Joan Banyuls, pare d’Àlex Banyuls alumne del centre. Com a colofó final vam tindre la figura del drac que va fer el ball corresponent on va buscant la lluna.

Volem agrair des del col·legi, la participació de Yessica, Joan Banyuls, i a totes aquelles mares i pares que van participar en l’elaboració de les disfresses i en l’ajuda de vestir i maquillar eixe mateix dia. De la mateixa manera, agraïm també a totes les famílies una vegada més, per col·laborar portant cada dia un objecte per a la disfressa dels més menuts i menudes i d’eixa manera mantindre la il·lusió d’aquesta festa. I com no, a l’entrega del professorat fent conèixer l’alumnat aquesta cultura a l’aula.

Us deixem les fotos a la galeria

Moltes gràcies a totes i a tots!