Departamento letras

Viatges Culturals

Les escoles actives reconeixen la importància de realitzar activitats extraescolars. Aquestes, milloren el nivell educatiu i les relacions socials del nostre alumnat alhora que augmenten la seua motivació i complementen el seu currículum. En aquesta línia, els nostres viatges culturals tenen entre els seus objectius també la utilització didàctica del nostre patrimoni; Edificis, jaciments, museus, teatres, etc. apropem la cultura i el nostre passat  a l’alumnat.

El Madrid dels Àustries, la Barcelona modernista de Gaudí, el Toledo de El Greco, la Granada nassarita o La ruta de El Quijote per La Manxa són les nostres últimes eixides. T’apuntes?

Concursem

Amb l’objectiu de fomentar l’escriptura i potenciar la creativitat literària entre els nostres joves, el Departament de Llengües estimula la participació en múltiples premis literaris. Al llarg de tot l’any el nostre alumnat és informat i animat a participar en  diferents certàmens, siguen a nivell local, comarcal o nacional; microrelats o de relat breu, en prosa o poesia… tot ens fa!

Des d’ací us animem a llegir  alguns d’aquests magnífics relats,  a la vostra disposició en aquesta mateixa web dins l’apartat “Racó literari”.

Enhorabona a tots els participants i premiats!

Gamificació a les aules

A hores d’ara no volem descobrir-vos la importància del joc en l’educació. La gamificació educativa aconsegueix despertar la motivació i les emocions del nostre alumnat facilitant així el seu procés d’aprenentatge.

Un joc com l’scrabble realitzat amb xapes reciclades, la composició d’una peça musical per aprendre la nostra història o la realització d’una maqueta amb tots els elements d’un feu medieval són només una xicoteta mostra de les nombroses propostes alternatives que el nostre creatiu professorat prepara per a consolidar els coneixements dels vostres fills i filles.

Somos plurilingües

Actualmente el aprendizaje de distintas lenguas es una necesidad primordial. Ser un centro plurilingüe nos ayuda a, sin descuidar  el dominio de nuestra lengua propia, garantizar que nuestro alumnado sea capaz de comunicarse en otros idiomas. Para conseguirlo no solo impartimos dos lenguas extranjeras -inglés y francés- sino que también  incentivamos y preparamos a nuestro alumnado para la obtención de títulos oficiales como en inglés el A2, B1 o B2 de la EOI (Escuela Oficial de Idiomas) o en valencià el C1 de la JQCV (Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià).

¡Nuestro alumnado de 1º de ESO, en muy poquitos meses ya son capaces de describir el colegio, el material que llevan en sus mochilas y hablar sobre sus asignaturas….para muestra un botón!

Dia del Llibre

Fomentar el interés por la literatura y el hábito de la lectura entre nuestro alumnado es el principal objetivo de todas las actividades que llevamos realizando anualmente y desde hace más de una década, en nuestra jornada especial del Día del Libro.

Como veréis en este vídeo las actividades programadas van desde numerosos talleres didácticos, manualidades y juegos hasta cuentacuentos, visionado de cortos cinematográficos, teatros y lecturas dramatizadas, conferencias, concursos literarios y un larguísimo etcétera.

¡No hay disfrute como la lectura!

Utilitzem les TIC

La irrupció de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han modificat, en molt poc de temps,  innumerables aspectes de les nostres vides. També al món de l’educació han entrat canviant la nostra manera de fer classe. L’ús de dispositius mòbils amb accés a internet a l’aula com tablets, telèfons mòbils o ordinadors. La utilització d’infinitat de programes informàtics que ens permeten realitzar eixos cronològics, infografies, mapes conceptuals digitals, audiovisuals i un llarg etcètera han permés situar al nostre alumnat com a protagonista del seu procés formatiu. Aquest vídeo ens mostra un d’aquests canvis.