ECOESCOLES ABECÉ

El nostre centre pertany a la xarxa d’ecoescoles de Gandia. Aquest grup d’escoles amb el suport de l’ajuntament pretenem conscienciar a tota la comunitat educativa de la importància de la sostenibilitat i el medi ambient. I per a aconseguir-ho estem programant múltiples propostes. Aquestes són algunes de les nostres primeres accions:

PROYECTO BOC'N'ROLL

Con nuestros almuerzos diarios, producimos enormes cantidades de residuos. Es por ello que desde ECOESCOLA ABECÉ  realizamos unos talleres  para elaborar portabocadillos. Esperamos con ello  reducir el uso de aluminios y plásticos en los recreos de nuestro centro.

RECREOS RESIDUO CERO

Con los almuerzos diarios de nuestro recreo producimos enormes cantidades de residuos no biodegradables generadores de un alto impacto medioambiental. Para tratar de reducirlo,   el alumnado del proyecto ECOESCOLA ABECÉ participa de “Recreos Residuo Cero”.

El diseño de estos carteles forman parte de esta campaña de concienciación frente a la problemática. Al promover el reciclaje en nuestro centro e impulsar los almuerzos saludables o con Residuo Cero, reducimos la enorme cantidad de plásticos y aluminio que generamos diariamente cuidando, a la vez,  del medio ambiente y de nuestra salud.

RECICLAR ÉS CLAU

Amb l’objectiu principal de reciclar tota classe d’embolcalls i envasos, tant d’alumini com de plàstics, utilitzats diàriament a l’esmorzar del nostre nombrós alumnat; Hem realitzat les següents accions:

• Analitzar i pesar els nostres residus per calcular la nostra petjada ecològica. (enllaç informe)

• Realitzar xarrades per conscienciar i informar de l’ús correcte de les papereres/contenidors.

• Amb la col·laboració d’Ecoembes hem aconseguit col·locar diferents contenidors tant per a paper, com per a embalatges a les zones comunes del centre.

• Hem renovat la retolació.

• Creació d’un punt net per al centre amn continidors de paper, plàstics i piles.

CONCLUSIONS a l’ANÀLISI dels EMBOLCALLS dels ESMORZARS DIARIS del CENTRE

MANS AL RIU

Amb la col·laboració de la fundació Limne hem participat de la campanya anual de retirada de residus dels nostres ecosistemes aquàtics. Un total de seixanta quilos de residus entre puntes de cigarrets, botelles de vidre, fragments de plàstics, sabates, tovalloles humides, piles, llandes i un llarg etcétera han sigut retirats del llit del nostre riu Serpis. En conclusió, gràcies a l’anàlisi i comptabilitat de les restes arreplegades, així com a les paraules del monitor sobre els orígens i problemes dels diferents tipus de deixalles, ens hem conscienciat de la problemàtica que generen els residus urbans en el medi ambient.